Help Center

 

Bestellen
Hoe vind ik een product
Zoeken of navigeren. Via de zoekfunctie (bovenin) of door door de verschillende categorieën te klikken, en eventueel filters te zetten, kunt u het product van uw keuze vinden.
Hoe bestel ik een product?
U heeft het product naar keuze gevonden? Dan kiest u voor de button 'In Winkelwagen'. Het product wordt nu in uw virtuele winkelwagen geplaatst, u heeft nu de keuze om verder te winkelen en via dezelfde methode nog een product uit te zoeken of om af te rekenen.
Kan ik gewoon langskomen om een artikel te kopen?
Houd er rekening mee dat artikelen die zijn gemarkeerd als "beschikbaar", zich niet per definitie in onze winkel liggen. Beschikbaar is dan in een extern magazijn waar vandaan wij ook verzenden. Dus die artikelen zijn niet onmiddellijk beschikbaar in onze winkel. Plaats uw bestelling via de online shop zoals u gewend bent en selecteer "Afhalen" als verzendmethode. Wij zorgen ervoor dat het gewenste artikel op onze winkellocatie komt en je krijgt via e-mail bericht zodra alles kan worden opgehaald.
Hoe kan ik een artikel uit mijn bestelling annuleren?
Als je een artikel wilt annuleren van een bestelling die nog niet is verzonden, bel ons dan (+31(0)10-7371219. Het is ook mogelijk om een ​​e-mail te sturen naar info@rat-bikes.com, maar houd er rekening mee dat het ongeveer 1 a 2 werkdagen kan duren om uw aanvraag te verwerken. Voor snelle wijzigingen is het meestal het beste om te bellen anders kan het zijn dat uw order reeds is verzonden.
Kan ik ook telefonisch bestellen?
Nee, om misverstanden te voorkomen vragen we u om uw bestelling online te plaatsen. Mocht het u niet lukken om online te bestellen dan kunt u ons wel een e-mail sturen met uw bestelling. Vergeet niet uw naam en adresgegevens te vermelden. U ontvangt van ons dan een link om de betaling af te ronden.
De kleur / maat / variant van het product wat ik wil bestellen zie ik wel maar kan ik niet aanklikken om te bestellen. Hoe kan dat?
Indien een product zowel bij ons als bij de leverancier geheel is uitverkocht dan kunt u deze niet op onze website bestellen. Om misverstanden en teleurstellingen te voorkomen kunnen enkel artikelen die beschikbaar zijn worden besteld. Mocht u toch een product willen bestellen dat uitverkocht is dan kunt u ons een e-mail sturen met uw bestelling. U dient dan wel rekening te houden met een onbekende of lange levertijd.
Bekijk alles
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Onder het menu 'Service' 'Betaalmogelijkheden' kunt u een compleet overzicht vinden
Kunnen jullie mijn bestellingen combineren om verzendkosten te besparen?
Als je originele bestelling nog niet is verzonden, kunnen we deze meestal combineren met je huidige bestelling
Kan ik betalen met een VVV bon / Nationale Fietsbon?
Nee, de kosten die externe leveranciers van kadobonnen rekenen zijn te hoog voor onze scherpe prijzen. WIj geven wel onze eigen kadobonnen uit.
Kan ik in gedeeltes betalen?
Ja, wij werken hiervoor samen met 'In3' en 'Santander' zodat u het aankoopbedrag in gedeeltes kunt betalen.
Hoe kom ik aan een kortingscode / voucher / prijsmatchcode?
Ons idee is dat winkels die kortingscodes uitgeven simpelweg te duur zijn. Wij bieden u liever direct de scherpste prijs. Kortingscodes hebben wij echt niet en geven we ook niet uit. Prijsmatchcodes zijn eenmalig werkende codes die zeer incidenteel persoonlijk worden uitgegeven als wij voor u een prijs matchen met die van een concurrent. Die zijn niet algemeen geldig.
Bekijk alles
Leveren en verzenden
Kan ik het afleveradres van mijn bestelling wijzigen na het plaatsen van een order?
Zolang je bestelling nog niet is verzonden en u deze wens telefonisch doorgeeft dan zullen we ons uiterste best doen het verzendadres nog aan te passen. Zodra een order reeds in het magazijn is verwerkt dan is dit niet meer mogelijk.
Rekenen jullie douanerechten, belastingen of andere kosten voor leveringen buiten de EU?
Wij rekenen de Nederlandse BTW als vergoeding voor de extra administratiekosten. Alle douanerechten, belastingen en toeslagen die verder verschuldigd zijn voor uw bestelling worden geïnd door de respectievelijke autoriteiten wanneer uw zending het land van bestemming binnenkomt.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van het land / de regio van levering en het totaalbedrag aan artikelen welke u koopt. Een compleet overzicht is elders op onze site te vinden.
Wat als ik een ander onderdeel heb ontvangen dan ik heb besteld?
Neem contact met ons op als wat je hebt ontvangen niet overeenkomt met je bestelling. We zullen de retourzending van het artikel starten en het omruilen voor het bestelde onderdeel.
Mijn pakket is vertraagd in de levering bij DPD / DHL / PostNL. Wat nu?
Als uw pakket meer dan 2 werkdagen vertraagd is nadat deze is aangeleverd bij de pakketdienst neem dan contact met ons op via e-mail of het contactformulier.
Hoe kies ik naar welke pakketshop mijn pakket wordt verzonden?
Op de afrekenpagina kunt u de verzendwijze voor een pakketshop kiezen. Op basis van uw postcode verschijnen nu de pakketshops waar u uit kunt kiezen.
De tracking code zegt dat dat het pakket is geleverd. Ik heb echter niets ontvangen. Wat nu?
Contacteer ons via e-mail met de verklaring 'geen ontvangst' en het pakketnummer en wij zullen de nodige acties uitzetten om dit op te lossen.
Bekijk alles
Help Desk
Wanneer en hoe kan ik jullie bereiken?
Bij voorkeur vragen we u om ons contactformulier te gebruiken of ons een e-mail te sturen. U kunt onze klantenservice ook telefonisch bereiken via +31(0)10-7371219. Onze klantenservice is doordeweeks bereikbaar tussen 10:30 en 18:00. Mocht u ons bellen over een bestelling zorg er dan voor dat u uw ordernummer bij de hand heeft.
Wat zijn de openingstijden van jullie bezoekadres in Rotterdam?
Komt u een bestelling afhalen, of wenst u persoonlijk advies? Wij zijn doordeweeks geopend voor bezoek van 10:30 tot 18:00. Let op dat er bij ons een selectie van meest verkochte artikelen in Rotterdam aanwezig is. Niet ieder artikel dat bestelbaar staat online is bij ons aanwezig om te bekijken.
Ik heb een inhoudelijke / technische vraag over een bepaald product. Kunnen jullie me hiermee helpen?
Bij voorkeur vragen we u inhoudelijke productvragen te stellen via het tabblad 'Vragen?' dat op de productpagina van het betreffende artikel te zien is Direct onder de afbeelding(en) staan de tabbladen 'Omschrijving' 'Recensies' 'Vragen?'. Als u de vraag via die laatste tab stelt dan komt uw vraag bij de juiste persoon terecht en kunnen wij de gevraagde data eventueel ook direct toevoegen aan het product. U mag ons ook bellen maar niet iedere vraag kunnen wij uit parate kennis beantwoorden.
Bekijk alles
Klantaccount
Ik heb een order geplaatst maar ik zie de bestelling niet terug in mijn klantaccount. Hoe kan dat?
Een bestelling wordt enkel aan uw account gekoppeld als u bent ingelogd tijdens het bestellen. Of als u voor het eerst bij ons besteld direct uw klantaccount maakt bij het bestellen.
Waar vind ik de historie van mijn al geplaatste bestellingen?
Alle bestellingen geplaatst terwijl u bent ingelogd worden opgeslagen in uw klantaccount.
Ik wil mijn klantinformatie en persoonlijke informatie geheel verwijderen.
Conform de AVG wetgeving kan dat uiteraard. Als u ons een e-mail stuurt vanaf het e-mailadres van uw klantaccount dan zullen wij dit voor u in orde maken.
Bekijk alles
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Als consument heeft u 14 dagen recht van retour.
Wie betaalt de kosten van retourneren?
De kosten voor een reguliere retourzending zijn voor uw rekening. Indien de retourzending te maken heeft met een verkeerd geleverd product neem dan echter contact met ons op voor de afhandeling daarvan.
Wat is het adres waar ik mijn retourzending heen kan sturen?
Onder het menu 'Service' kunt u het submenu 'Retourneren' vinden met alle informatie.
Hoe kan ik een product omruilen?
Ruilen is enkel mogelijk bij ons op locatie. Anders kunt u het artikel als een reguliere retour naar ons sturen en een nieuwe bestelling plaatsen.
Hoe snel verwerken jullie mijn retour en hoe werkt de terugbetaling?
Binnengekomen retouren worden 1 maal per week door ons afgehandeld. De goedgekeurde retouren worden dan ook direct op dezelfde dag gecrediteerd.
Kan ik een product dat ik wil retourneren ook zelf komen afgeven in jullie winkel?
Dat mag. Zo lang uw retour aan de reguliere retourvoorwaarden voldoet dan maakt het voor ons niet uit of u deze opstuurt, of persoonlijk afgeeft.
Bekijk alles
Garanties
Hoe doe ik een beroep op de garantie van een gekocht product?
Raadpleeg eerst zelf de garantievoorwaarden en garantietermijnen die van toepassing zijn op het product. Om een garantieclaim te starten hebben we het artikel fysiek van u retour nodig samen met een ingevuld garantieformulier. Onder het menu 'Service' 'Garanties' kunt u de gehele procedure nalezen.
Ik wil weten of het product echt onder de garantie gaat vallen voor ik de procedure start. Hoe doen we dat?
Wij kunnen via e-mail of telefoon nooit een goed oordeel vooraf geven of uw product aan de garantievoorwaarden voldoet. We kunnen een eerste opinie geven na het bekijken van afbeeldingen maar voor de echte beoordeling hebben we het artikel nodig.
Hoe lang duurt de garantie afhandeling en wat kunnen de uitkomsten zijn?
Dit is sterk afhankelijk van het merk van het artikel en hoe duidelijk het is dat een claim wel of niet terecht is. Wij doen ons uiterste best iedere claim zo snel als mogelijk af te handelen. Bij een goedgekeurde claim zal het artikel gerepareerd of vervangen worden.
Bekijk alles
Zakelijk / B2B
Doen jullie ook B2B leveringen?
Wij zijn een retailer maar nemen ook zakelijke orders aan. U kunt simpelweg uw bedrijfsnaam invullen op de bedrijfspagina en u krijgt een factuur met uw bedrijfsnaam. Wilt u een grotere zakelijke order plaatsen (meer dan 10 stuks van 1 artikel en minimaal bestelbedrag van € 1500,- aan onderdelen en accessoires) neem dan contact op voor een passende aanbieding.
Ons bedrijf is niet Nederlands en ik wil een zakelijke order op het 0% BTW tarief plaatsen. Hoe doe ik dat?
Indien u zakelijk besteld en niet belastingplichtig bent in Nederland dan kunnen wij uw levering op het 0% tarief uitvoeren. Vanwege de extra administratie accepteren wij dit type orders enkel voor aankopen met een minimale waarde van € 100,- exclusief BTW. Daaronder leveren wij niet intracommunautair. Lees verder voor de details
Kan ik gepersonaliseerde producten in onze huiskleur of met ons logo bedrukt bestellen?
Dat verschilt van merk tot merk. We gaan graag met u in overleg hierover. Voor gepersonaliseerde fietstassen is het minimum aantal af te nemen artikelen 50 sets of 100 stuks. Voor andere items is dit op aanvraag.
Ik heb als niet Nederlands belastingplichtig bedrijf al besteld en betaald maar ik wil dat dit met terugwerkende kracht alsnog op het 0% tarief wordt uitgevoerd.
Uit administratief oogpunt is dat bij ons niet achteraf mogelijk. Geen zorgen, conform EU wetgeving kunt u deze betaalde BTW gewoon terugvorderen in uw eigen land. Uw boekhouder dient deze procedure te kennen, mocht u die niet hebben dan kan uw lokale fiscus u over de procedure in uw land op de hoogte brengen.
Bekijk alles

Vragen?